Sjove bobler til pynt

20140625-092938-34178275.jpg

Faldt over denne her opskrift på “balloner” til at pynte kager med. Det skulle prøves, så har øvet mig – og ved hvad jeg skal gøre anderledes næste gang.
Jeg synes de er sjove og anderledes og falder fint ind i konceptet – hele kagen skal kunne spises. Om man så har lyst til det er så en anden snak. De er lavet af gelatine. Jeg har valgt gelatinepulver der er lavet på ko. Så må alle være med.

Opskrift: (jeg bruger en måleske)
1 spsk gelatinepulver
3 spsk vand
Pastafarve

Fremgangsmåde:
Gelatinepulver og vand blandes i en lille skål eller kop, der kan holde til at komme i vandbad.
Rør det rundt med en ske – ikke et piskeris, så kommer der bobler/skum i – mens det varmes op over vandbadet.
Det må ikke komme op og koge.
Vandballoner pustes op til den størrelse man gerne vil have.
De dyppes herefter i gelatinen og hænges til tørre i ca. 8 timer.
Jeg har sat et lille spyd igennem ballonen over knuden selvfølgelig.
Når de har tørret prikkes hul på ballonen og den pilles forsigtigt ud. En pincet er en god hjælp.

Og voila – spiselige balloner til pynt på kagen.

Skriv et svar

