Cookies med royal icing

20140702-205339-75219564.jpg

 

Velsmagende vaniljesmåkager med royal icing.

Faldt over nogen søde småkager på Pinterest, så det tænkte jeg også jeg ville prøve. Opskriften er oprindeligt på engelsk og indeholdte nogen “ikke danske” ingredienser, så her er opskriften ala mig. Ved jo af gode grunde ikke helt hvordan de oprindeligt skal smage – men de her er gode – lækre og sprøde.

Opskrift på småkager: (Ca. 2 bageplader fulde)

125 gram smør

125 gram sukker

2 spsk mælk

1 æg

1,5 tsk vanilje

1,5 tsk bagepulver

ca. 5 dl mel

+ mel til drys på bordet

 

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 180 grader (alm. ovn)

Smør og sukker røres hvidt

Mælk og æg tilsættes og røres jævnt

Vanilje, bagepulver tilsættes

Melet røres i en deciliter af gangen til dejen kan æltes.

Dejen rulles ud på et meldrysset bord til en ca 0,5 -0,7 cm tykkelse, og der udstikkes med de ønskede forme. Jeg prøvede at bruge min åkande plunger, men det er helt klart nemmest med metal udstiksforme.

Småkagerne bages i ca. 13 min til de er lysebrune.

Lad dem køle helt af inden der pyntes med icing.

Skriv et svar

