Urtepotte kage

    20140705-211547-76547051.jpg        

Jeg faldt over et billede af en urtepotte kage, og tænkte sådan en skal jeg prøve at lave. Hvilken anledning er bedre end et besøg i farmors kolonihave, hvor blomsterne og stemningen gør, at det er et af de hyggeligste steder jeg kender.

20140705-205238-75158970.jpg

Den er lavet med bunde med et twist af citron samt brombærmousse – den er smurt op med en god 70% chokolade og fondanten er farvet med pastafarve – og det lykkedes at komme frem til den urtepottefarve jeg gerne ville have – sejr 🙂 Der er to udgaver af fondanten, den ene er med vanilje og den anden er med citron.

Personligt synes jeg bedre om at lægge fondanten til side og nyde kagen for sig selv – så er den nemlig ikke super sød.

20140705-211241-76361022.jpg

Skriv et svar

